تبلیغات
کمیشان سبز سفید قرمز - ورزش در منزل

کمیشان سبز سفید قرمز
چو ایستاده ای دست افتاده ای بگیر...
نویسندگان
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

دریافت كد دعای فرج



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری



كد ماوس

بسم الله الرحمن الرحیم
----------------------------------------------------------------------------
تمرین‌های ورزشی
بی تحرکی حتی برای مدتی کوتاه باعث می‌شود که انرژی حاصل از غذای روزانه به صورت سموم در بافتها جمع شده و باعث خستگی زودرس می‌شود. حرکات کششی این حسن را دارد که بدن را آرام آرام برای حرکات تند بعدی آماده می‌کند و مانع آسیب دیدگی می‌شود. حرکات کششی به ویژه برای خانم‌هایی توصیه می‌شود که توان حرکتی کمتری دارند.
اینک چند تمرین ورزشی آسان و مؤثر در منزل پیشنهاد می‌گردد:
ـ روی یک صندلی بنشینید. گردن را به آرامی به سمت چپ خم کنید و 30 ثانیه در این حالت قرار دهید. حال به آرامی گردن‏تان را به سمت راست خم کنید و 30 ثانیه در این حالت نگه دارید.در حالت ایستاده نیز می‌توانید حرکت بالا را چند بار در طول روز تکرار کنید. گردن‏تان را به آرامی به سمت راست بدن خود حرکت دهید و 30 ثانیه در این حالت نگه دارید. همین کار را برعکس انجام دهید.
دست‏ها را روی زانو قرار دهید و گردن‏تان را به آرامی به سمت جلو خم کنید. گردن را 30 ثانیه در این حالت نگه دارید. بعد در حالی که کمر را رو به جلو حرکت می‌د‏هید، سرتان را به سمت بالا ببرید و30 ثانیه در این حالت نگه دارید.

ـ‌روی سطح مناسبی به شکم بخوابید. شکم و سینة شما در تماس با زمین قرار گیرد. دو کف دستتان را دو طرف شانه بر روی زمین بگذارید. زانوهایتان را خم کنید. پاهایتان متقاطع باشند. خودتان را به کمک دست‌ها بالا بکشید. وقتی آرنج هر دو دستتان صاف شد، دست راستتان را بلند کنید و موازی سطح افق قرار دهید. بالاتنه و پاها را تا زانو با دست چپ بالا نگه دارید. دست راست را به ‌جای اول برگردانید و دوباره شکم و سینه را در تماس با سطح زمین قرار دهید. حرکت را برای دست مخالف تکرار کنید. با جابه‌جا کردن وضعیت دست‌ها، ده مرتبه این حرکت را انجام دهید.
ـ بر روی یک صندلیِ محکم بنشینید و جلوترین قسمت دو طرف صندلی را با دست بگیرید. درحالی‌که باسن خود را از روی صندلی بلند می‌کنید، به‌آرامی پاهایتان را به سمت جلو سوق دهید. در وضعیتی قرار گیرید که زانوهایتان زاویة 90 درجه بسازد. شکمتان را صاف کنید و به‌آرامی آرنج را خم کنید. باسن خود را پایین بیاورید تا جایی که بازوهایتان هم‌سطح آرنجتان قرار گیرند. مجدداً خود را بر روی صندلی بکشید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید.
ـ بر روی سطح مناسب به پشت دراز بکشید. زانوها را روی شکم خم کنید. باسن خود را بلند کنید تا پشتتان بر روی زمین صاف شود. دست‌ها را به دور زانو حلقه کنید و آنها را به سمت سینه بکشید. حالا هر دو دستتان را باز کنید و به سمت بالای سر بکشید. همزمان پاها را باز کنید و زاویة 45 درجه با زمین بسازید. چند لحظه در همین موقعیت قرار بگیرید. به وضعیت اول برگردید و ده مرتبه این حرکت را تکرار کنید.
ـ بر روی شکم بخوابید. صورتتان به سمت پایین باشد. آرنج‌ها را خم کنید طوری که ساعد و بازویتان بر هم عمود شود. وزن بالاتنه را بر روی ساعد و وزن پایین‌تنه را بر روی پنجة پا بیندازید. با حمایت ساعد دست، تنة خود را بالا بکشید و 15 تا 20 ثانیه صبر کنید. بعد به وضعیت اول برگردید و حرکت را دو بار تکرار کنید.
ـ صاف بایستید و دست‌ها را به کمر بزنید. پای راست را نیم قدم به عقب و سمت چپ ببرید و پشت پای چپ بگذارید. وزنتان را روی هر دو پا بیندازید. با کمر و گردن صاف، زانوهایتان را خم کنید. به‌آرامی باسن را به سمت پایین و نزدیک زمین بیاورید تا جایی که زانوی چپ به زمین برسد. به وضعیت اول برگردید و حرکت را برای پای راست تکرار کنید. ده مرتبه این حرکت را انجام دهید.
ـ به حالت قورباغه ای بنشینید، دست چپ را روی زمین نزدیک پای چپ بگذارید، اگر این حرکت را درست انجام بدهید. کشیدگی ماهیچه های سمت راست بدن را احساس می‌کنید. کشش بیشتر در این حرکت زمانی احساس می‌شود که بازو به طرف بالا و از بالای سر به طرف دیگر بدن کشیده شود.
ـ صاف بنشینید (نباید قوز کنید)، پاها را از طرفین باز کنید و آرام به روی زانو خم شوید تا جایی که دست ها به مچ پا برسد. در این حرکت کشش را در ماهیچه های ران و زانو احساس می‌کنید.
ـ حرکتT: این حرکت برای درد کمر بسیار مؤثر است، انجام حرکت T با کششی که بر پشت و پایین کمر می‌دهد به تقویت عضلات کمر کمک می‌کند. در این حرکت به پشت بخوابید (صورت باید به سمت سقف اتاق باشد)، پای راست را از زانو خم کنید و به سمت چپ بدن به موازات زانو ببرید، مراقب باشید که شانه ها نباید از زمین جدا شود، حالا سر را به طرف عکس حرکت پا حرکت بدهید. به حالت طبیعی نفس بکشید. بعد از ?? شماره آرام به حالت اولیه برگردید و این حرکت را با سمت چپ بدن انجام بدهید.
ـ دراز و نشست: به پشت بخوابید، بدن باید کاملاً آزاد باشد، دست ها را یا به پشت گردن قفل کنید و یا روی سینه بگذارید، سعی کنید که بدون کمک گرفتن از دست ها، آرام از زمین جدا تا ارتفاع ?? سانتی متری شوید. مراقب باشید اگر گردن درد دارید فشار زیادی به گردن خود وارد نکنید. انجام این حرکت بیشتر از ?? بار توصیه نمی شود.
ـ حرکت گهواره ای: این حرکت هم برای خستگی کمر بسیار مؤثر است. در این حالت به پشت بخوابید، زانوها را با دست هایتان بگیرید، حالا سعی کنید که زانو را به طرف سینه بکشید، آرام شانه ها و پشت بدن را به طرف بالا بکشید و به راحتی تنفس کنید.
* طناب بزنید
طناب زدن یک ورزش قلبی عروقی موثر است که انجام دادن آن بسیار ساده است و در هر جایی که باشید، چه در خانه و جلوی تلویزیون،چه بیرون از خانه و در پارک و چه هنگام مسافرت میتوانید طناب بزنید.
همچنین برای سوزاندن انرژی بیشتر میتوانید بجای اینکه به طور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامی‌که می‌پرید، پاهای خود را جفت کنید و به یک طرف خم کنید و در پرش بعد پاهای خود را بطرف دیگر خم کنید.
هنگام طناب زدن این نکات را حتما رعایت کنید:
ـ طناب را با حرکت مچهای خود بچرخانید و نه با حرکت بازوهایتان.
ـ سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشمهایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود.
ـ با بینی نفس بکشید نه با دهان.
ـ به خاطر داشته باشید که طناب زدن میتواند به سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد، قبل از وارد کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشکتان مشورت کنید.
----------------------------------------------------------------------------




موضوعات مرتبط: ورزشی
نوشته شده توسط : شعیب علیمکه ( چهارشنبه 16 آذر 1390 ) ( 11:12 ب.ظ )
درباره وبلاگ

سلام دوستای گلم...

سلامی چو بوی خوش آشنایی، بدان مردم دیده ی روشنایی...

ورودتونو به وبلاگم خوش آمد میگم

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت از محضر پر کرامت الهی برای شما دوستان و همولایتی های عزیزم عشق و صلح و آرامش درون و شفای عمیق و برکتهای سرشار طلب می کنم.

امیدوارم لحظات خوبی را تو وبلاگم بگذرونید.

از نگاه قشنگی که به این وبلاگ هدیه می کنید تشکر می کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتید
خوشحال میشم عنوان کنید،
راهنماییم کنید و بهم قوت قلب بدید.

دست مهربون همتونو می بوسم ...

در پناه خالق نیلوفرها موفق و سربلند باشید...

++++++++++

درختان خشک و عریان بودند، آسمان ابری شاید هم صاف و بی ابر بود. وقتی در دومین ماه فصل سرد سال به هم ملحق شدیم و کتاب عشق پرستاری را آغاز نمودیم، با هم عهد بستیم همچون درختان، سبز شویم و در لباس سفید محبت ناجیان عشق باشیم.
و یه چیز دیگه...
ما پرستاریم
قرار با پرستاری زندگی کنیم
و شاید پرستاری زندگیمون بشه
و همه می دونن که پرستارها روح بزرگی دارن
پس بیاین.....

خوشبختى لذت مشتركى است كه حاصل یارى بى چشمداشت به دیگران است .

+++++++++++++

یادم باشد ...

حرفی نزنم که به کسی بربخورد،

نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد،

راهی نروم که بیراه باشد،

خطی ننویسم که کسی را آزار دهد،

یادم باشد روز و روزگار خوش است،

همه چیز زیبا و بر وفق مراد است!...

و تنها دل ما دل نیست! ...

========

ما آدما آخرش نصیب خاک میشیم.

چرا توی این دنیا، محبتهامونو

نصیب همدیگه نکنیم!؟

========
شعیب علیمکه
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :