تبلیغات
کمیشان سبز سفید قرمز - چگونه از کمردرد پیشگیری کنیم

کمیشان سبز سفید قرمز
چو ایستاده ای دست افتاده ای بگیر...
نویسندگان
امکانات وب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

دریافت كد دعای فرج



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


کد گالری



كد ماوس

تقریبا اکثر مردم در دوران بزرگسالی دچار دردهای مزمن در ناحیه تحتانی کمر می‌شوند که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.



‏‏کمردرد که معمولا در بین بزرگسالان شایع است اغلب بر اثر کار زیاد و سنگین، کشیدگی عضلات یا جراحت بروز می‌کند.‏‎ ‎پزشکان در تحقیقات خود روی افراد مبتلا به کمردرد چند راهکار توصیه کرده‌اند که به بهبود و کاهش این نوع از ‏کمردردها کمک ‏می‌کند:‏ از قرارگرفتن در وضعیت‌ها یا انجام فعالیت‌هایی که موجب ایجاد یا افزایش کمردرد می‌شوند پرهیز کنید، در صورت نیاز ‏می‌توانید ‏برای تسکین درد از کیسه یخ استفاده کنید و فقط وقتی که واقعا احتیاج دارید از مسکن استفاده کنید. بیشتر کمردردها با ‏ادامه ‏فعالیت‌های متعادل و سبک بهبود پیدا می‌کنند.‏وقتی درد کمرتان تا حدی کاهش یافت می‌توانید از تمرینات استقامتی ساده ‏برای ناحیه شکم، کمر و پاها همراه با حرکات کششی ‏استفاده کنید. ورزش نه تنها درد شما را تسکین می‌دهد بلکه از آسیب‌دیدگی ‏مجدد نیز جلوگیری می‌کند.‏به یاد داشته باشید پس از بهبود کمردرد باید فعالیت‌های خود را بتدریج شروع کرده و سطح آنها را به ‏آرامی افزایش دهید. تحرک ‏خیلی کم موجب از دست رفتن انعطاف‌پذیری، مقاومت و توان این قسمت از بدن و در نهایت بروز مجدد ‏درد می‌شود.‏از خوابیدن روی شکم پرهیز کنید چون وقتی به این وضعیت می‌خوابید شکمتان به سمت زمین می‌افتد و در نتیجه کمر ‏حالت قوسی ‏پیدا می‌کند که این امر موجب افزایش گودی کمر و بروز درد می‌شود. ‏خوابیدن به پشت و روی کمر هم به همین نحو ‏ناراحت‌کننده و مضر است. بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند به پهلوها بخوابید و ‏پاهایتان را از قسمت زانو اندکی خم کنید. در این ‏وضعیت فشار روی ستون فقرات ناشی از کشیدگی گودی کمر به حداقل می‌رسد. ‏همچنین می‌توانید در حالت نشسته زیر زانوهای ‏خود یک بالشتک قرار دهید. با این کار ران‌ها به سمت بالا می‌آیند، گودی کمر کمتر ‏می‌شود و فشار در این ناحیه کاهش پیدا ‏می‌کند.‏به نحوه نشستن و ایستادن خود نیز دقت داشته باشید. چون قرار گرفتن در یک وضعیت بد نشسته یا ایستاده از عوامل اصلی ‏دردکمر ‏است بنابر این موقع نشستن قوز نکنید و موقع ایستادن خم نشوید.




موضوعات مرتبط: پزشکی
نوشته شده توسط : شعیب علیمکه ( چهارشنبه 2 شهریور 1390 ) ( 05:34 ب.ظ )
درباره وبلاگ

سلام دوستای گلم...

سلامی چو بوی خوش آشنایی، بدان مردم دیده ی روشنایی...

ورودتونو به وبلاگم خوش آمد میگم

ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت از محضر پر کرامت الهی برای شما دوستان و همولایتی های عزیزم عشق و صلح و آرامش درون و شفای عمیق و برکتهای سرشار طلب می کنم.

امیدوارم لحظات خوبی را تو وبلاگم بگذرونید.

از نگاه قشنگی که به این وبلاگ هدیه می کنید تشکر می کنم.

اگر پیشنهاد یا انتقادی داشتید
خوشحال میشم عنوان کنید،
راهنماییم کنید و بهم قوت قلب بدید.

دست مهربون همتونو می بوسم ...

در پناه خالق نیلوفرها موفق و سربلند باشید...

++++++++++

درختان خشک و عریان بودند، آسمان ابری شاید هم صاف و بی ابر بود. وقتی در دومین ماه فصل سرد سال به هم ملحق شدیم و کتاب عشق پرستاری را آغاز نمودیم، با هم عهد بستیم همچون درختان، سبز شویم و در لباس سفید محبت ناجیان عشق باشیم.
و یه چیز دیگه...
ما پرستاریم
قرار با پرستاری زندگی کنیم
و شاید پرستاری زندگیمون بشه
و همه می دونن که پرستارها روح بزرگی دارن
پس بیاین.....

خوشبختى لذت مشتركى است كه حاصل یارى بى چشمداشت به دیگران است .

+++++++++++++

یادم باشد ...

حرفی نزنم که به کسی بربخورد،

نگاهی نکنم که دل کسی بلرزد،

راهی نروم که بیراه باشد،

خطی ننویسم که کسی را آزار دهد،

یادم باشد روز و روزگار خوش است،

همه چیز زیبا و بر وفق مراد است!...

و تنها دل ما دل نیست! ...

========

ما آدما آخرش نصیب خاک میشیم.

چرا توی این دنیا، محبتهامونو

نصیب همدیگه نکنیم!؟

========
شعیب علیمکه
آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :